”Profilul neliniștii” - ” Perfil de angustia”de Óscar Wong. Traducere/ Traducción © Elisabeta Boțan.




Profilul neliniștii

Fiului meu Fernando, primul născut

Sunt prins în formă,
un vis bătrân ce contemplă nisipuri.
De neconceput, îmi este stăruitoarea învățare.
Mă joc de-a rădăcina descoperită,
fire de foc îmi sunt călăuze.
Sunt chip auster, imaginea neliniștii.
Abia de mă cunosc.
Pierdut-am patria și fortuna.
Sunt naufragiatul zilei, cenușă sau tulpina ce se clatină.
Abia de mă cunosc,
Pâine îndărătnică și mărginită,
o poveste cu goale crepuscule.
Contactar con la traductora Elisabeta Boțan





Óscar Wong










Perfil de angustia

           A Fernando, mi primogénito.
Atrapado en la forma estoy,
viejo sueño contemplado en las arenas.
Mi aprendizaje es terco, inconcebible.
Juego a la raíz desnuda,
granos de fuego que me guían.
Soy el semblante austero, perfil de angustia.
Apenas me conozco.
He perdido mi patria, mi fortuna.
Náufrago del día, ceniza o tallo incierto soy.
Apenas me conozco.
Terco pan limitado,
historia de crepúsculos vacíos.  


Comentarios