martes, 31 de mayo de 2016

”Lumea Boțaniană și Ego-metria” - ”El mundo Botaniano y la Ego-metría” de Marina Centeno, traducción al rumano de Elisabeta Boțan






Lumea Boțaniană și Ego-metria


În procesul creației unui poem fiecare vers are diferite origini de interferență care sunt mânuite de creatoarea sa pentru a scoate în evidență  asemănarea, și în unele cazuri, constanța acesteia în viață.

În lumea poetică a Elisabetei Boțan, natura sa creatoare oferă Cititorului o gamă de culori, arome, intenții, trăiri și espectative care oferă principiillor sale filozofice în contact cu natura comparațiile metaforice care apropie Cititorul de drumuri prin câmp și peisaje extinse care chiar și în spațiul unui vers restrâns de ritmul său e înzestrat cu o amplitudine comparată doar cu deschiderea vieții în contact cu natura și beneficiile sale.

Literatura contemporană scrisă de femei posedă o răzvrătire spontană care situează genul într-o egalitate de circumstanțe datorată forței și puterii sale de revelare. În acest caz, imaginile construite dintr-o perspectivă solidă în argumentarea subiectului, care în majoritatea lor sunt schematizate în strofe scurte cu o concentrare clară și durabilă. De o naturalețe îndestulătoare, fie ea trăită sau de aducere-aminte, ceea ce oferă topicului o creație individuală și particulară, semnele unei  scrieri personale și originale.


Diferitele fațete de Scriitoare, Poetă și Traducătoare expuse momentului concepției în literatura Boțaniană, fac din acest concentrat o băutură plăcută, digeribilă și perpetuă.

Trebuie etalate  intențiile clare ale Elisabetei în expunerea argumentării scrierilor sale unde versul capătă viață prin imagini significative de figuri ce se integrează perfect în peisajele care exprimă libertatea. Pasărea, cireșii, culorile, aromele, armonizate cu trăirea și postura fermă a autoarei pentru a canaliza versul într-o direcție optimistă și aproape de perfecțiune, fac din Ego-metrie un simbol de vitalitate în drumul profesional al Elisabetei Boțan.

Pogreso, Yucatan, Mexico, 
28 mai 2016




El mundo Botaniano y la Ego-metría

En el proceso de creación de un poema cada verso tiene diversas fuentes de interferencia que son manipuladas por su creadora y que ponen a manifiesto la semblanza y, en algunos casos, la constancia de vida de la misma.

En el mundo poético de Elisabeta Boțan, su naturaleza creadora ofrece al Lector una gama de colores, aromas, intenciones, vivencias y expectativas que ofrecen sus principios filosóficos al contacto con la naturaleza y los comparativos metafóricos que acercan al Lector a los caminos de campo y paisajes abiertos que aún en el espacio estrecho de un verso y su ritmo dota al mismo de una amplitud solo comparado con el escampado de la vida al contacto con la naturaleza y sus beneficios.

La literatura contemporánea escrita por mujeres posee una espontánea rebeldía que coloca al género en una igualdad de circunstancias debido a su fuerza y poder de revelación. En este caso, las imágenes construidas desde una perspectiva sólida en la argumentación del tema, que en su mayoría están esquematizadas en estrofas breves de un concentrado nítido y duradero. Con el suficiente desenvolvimiento, ya sea vivencial o de remembranza, lo que aporta al tópico una creación individual y particular, signos importantes de una escritura propia y original.

Las diferentes facetas de Escritora, Poeta y Traductora que se exponen al momento de la concepción en la literatura Botaniana, hacen de este concentrado un líquido degustable, digerible y perdurable.

Es de exponerse las claras intenciones de Elisabeta en la exposición y argumentación de sus textos donde el verso cobra vida con las imágenes significativas de figuras que embalsaman perfectamente en los paisajes con indicios de libertad. El ave, los cerezos, los colores, los aromas, aunados con la vivencia y la postura firme del autor para encauzar al verso hacia un sentido optimista y cercano a la perfección, hacen de la Ego-metría un símbolo de vitalidad en el camino profesional de Elisabeta Boțan.
Progreso,  Yucatán, México.
28 de mayo de 2016



No hay comentarios:

Publicar un comentario