”în cartierul meu”-”en mi barrio”de Aldo Luis Novelli (traducido al rumano por Elisabeta Boțan)

Aldo  Luis Novelli










în cartierul meu

în cartierul meu

există o casă albastră cu zece brazi
și o mică fermă ce răsună de veselie.


există băieți de plumb

și fete de cristal
există un câine cu trei picioare
și pisici colorate care formează
un curcubeu de noapte.


în cartierul meu există un băiat zburător

călătorește pe cer cu zmeul lui cosmic.
există un bărbat care pleacă în zori
și se întoarce noaptea târziu
și o femeie ce plânge de singurătate.


în cartierul meu există vrăbii obraznice

ca prietenii mei de noapte
și un sturz-cântător ce suferă din dragoste
ca prietenii mei în timpul zilei.


nu lipsesc șobolanii din dărâmăturile timpului

și cameleonii așteptând oportunități.


în cartierul meu există povești îngrozitoare

despre dispăruți
și născociri cu apariții fantasmagorice.
există războinici învinși
și copii ce visează în fiecare dimineață
să cucerească lumea.



în cartierul meu există iubire

de bărbați neașteptați
și femei disperate.


în cartierul meu există poezie

până și în gunoiul de pe stradă.








en mi barrio

en mi barrio
hay una casa azul con diez pinos
y un ranchito ruidoso de alegría.

hay muchachos de plomo
y chicas de cristal.
hay un perro con tres patas
y gatos de colores que forman
un arcoíris nocturno.

en mi barrio hay un chico volador
que viaja por el aire con su barrilete cósmico.
hay un hombre que se va a la madrugada
y regresa tarde en las noches
y una mujer que llora en soledad.

en mi barrio hay gorriones atorrantes
como los amigos de la noche
y un zorzal que sufre penas de amor
como esos amigos durante el día.

no faltan las ratas bajo los escombros del tiempo
y camaleones esperando la oportunidad.

en mi barrio hay historias terribles
de desaparecidos
y locos cuentos de apariciones fantasmales.
hay guerreros derrotados
y pibes que sueñan conquistar el mundo
cada mañana.

en mi barrio hay amor
en hombres inesperados
y mujeres desesperadas.

en mi barrio hay poesía
hasta en las basuras del callejón.







Comentarios

Publicar un comentario