sábado, 10 de enero de 2015

”Înnoptare în Agra”-”Anochecer en Agra” de Olga del Carmen Becerra (traducido al rumano por Elisabeta Boțan)

Olga del Carmen Becerra





ÎNNOPTARE ÎN AGRA


O fotogramă retușată dintr-o înserare oarecare
mă oprise, deși eram grăbită.
Atât de cunoscută, familiară, vocea care mă hrănea
și o seninătate neliniștită, paradoxală și apropiată
șoptea.
Călător din altă vreme,
am uitat, ce mă duce la tine?
Știu doar că te cheamă Agra
și nici măcar nu te pot găsi pe-o hartă veche.
Oare unde ți-am văzut strălucirea și am simțit că-mi alunecă mantia?
Un greu veșmânt. Era frig.
Însă nimic nu mă oprise pentru că mergeam la ea,
la iubirea interzisă.
Pielea ta, e calea mea,
s-a făcut destinul și cărarea mea.
Pui stăpânire pe umerii mei, pe gâtul meu,
pui stăpânire pe acest dulce sărut
prin care amândoi știm pur și simplu
că existăm.
Reîntoarcere, 
orbește,
în brațele amantului.
O noapte. Era frig.
Inima adormită se trezește
și umbra ți se întoarce la mine,  mă reconfortează.
Te voi revedea pășind zâmbitor
ca în acea înnoptare de iarnă din Agra.




ANOCHECER EN AGRA

Un fotograma retocado en un atardecer cualquiera,
me hizo detener, aunque llevaba prisa.
Más que conocida, familiar, la voz me amamantaba
y una inquieta serenidad, paradójica y cercanaa
susurraba.
Viajero de otro tiempo,
¿qué he olvidado que me lleva a ti?
Sólo sé que te llamas Agra
y ni siquiera sé situarte en un antiguo mapa.
¿Dónde vi tu resplandor y sentí deslizarse mi capa?
Un ropaje pesado. Hacía frío.
Pero nada me detuvo porque iba a él,
al amor prohibido.
Es tu piel mi camino,
se ha hecho mi vereda y mi destino.
Te haces dueño de mis hombros, de mi cuello,
te haces dueño de ese beso dulce
por el que los dos sabemos simplemente
que existimos.
Regresar a los brazos del amante,
a ciegas.
Una noche. Hacía frío.
Se despierta el corazón dormido
y tu sombra vuelve a mí, me reconforta.
Volveré a verte caminando sonriente
como aquel anochecer de invierno en Agra.


1 comentario:

  1. Muchísimas gracias Elisabeta. Acabo de compartir mi alegría en Twitter.

    ResponderEliminar