"Ochi"-"Ojos" de Amando García Nuño (traducido al rumano por Elisabeta Botan)

Amando García Nuño


OCHI


"...ochiul îngenunchiat în fereastră"
(Juan Bello)



     Am studiat oftalmologia. Aveam pretenția să dezleg secretele încuietorilor, să descopăr acel magic șperaclu capabil de a sparge toate ușile.
   M-am rătăcit, așa e viața. Am terminat încurcat, firul întotdeauna în afara urechii acului, nod  perplex între încăpățânarea timpului și speranța de a drege neputințe.
      Călătorie, privirea virgină. Din singurătatea mea de ochi de bou, intuiam tălăzuirea care ar termina prin a scufunda crucișătorul de absențe, agonica mișcare de braț a unui navegant fără insulă, fără miraje.
        Acum folosesc ochelari. Pus la vedere (să văd, în sfârșit), am intrat în ochiul uraganului. Postat în presbiția mea, iscodesc vântul devastator. Orbit, vine spre mine. Distruge totul în calea sa, această vijelie de singurătate pe care meteorologii emoțiilor o numesc viață.

OJOS

                                                                                      “...el ojo arrodillado en la ventana”
                                                                                                                                      (Juan Bello)   
        
     Estudié oftalmología. Pretendía desentrañar los secretos del ojo de las cerraduras, descubrir esa ganzúa mágica capaz de horadar todas las puertas.
        Me extravié, la vida es así. Acabé enredado, hilo siempre fuera del ojo de la aguja, perplejo nudo entre la terquedad del tiempo y la esperanza de remendar imposible.
        Viajé, la mirada virgen. Desde mi soledad de ojo de buey, intuía el oleaje que acabaría por llevar a pique aquel crucero de ausencias, la agónica brazada de un navegante sin isla ni espejismos.
Ahora uso gafas. Puesto a ver (a ver, por fin), me he introducido en el ojo del huracán.

         Apostado en mi presbicia, oteo el viento devastador. Viene hacia mí, enceguecido. Destruye todo a su paso, ese vendaval de soledad que los meteorólogos de las emociones llaman vida


Comentarios